FLORENCJA

« Powrót
‘Assessment in Healthcare EducAtion goes Digital (AHEAD)’ 01 listopada 2021

Prezes Fundacji uczestniczy, jako kierownik projektu, w działaniach Uniwersytetu Medycznego w Łodzi - DR SOZ, których celem jest opracowanie algorytmów dla AI, które posłużą ocenie procedur pielęgniarskich #erasmusAHEAD

AHEAD połączy ogólne aspekty oceny cyfrowej z istotnym tematem opieki zdrowotnej.

Zostanie opracowanych pięć wyników intelektualnych (OM):

1. Warsztaty współtworzenia Co-creation: w tym IO angażujemy uczestników z każdej instytucji partnerskiej w warsztaty współtworzenia (48 uczestników), aby uzyskać wgląd w potrzeby w zakresie kompetencji cyfrowych nauczycieli i uczniów. Warsztaty kokreacji będą poparte ankietami internetowymi. Koncepcja ewaluacji zostanie zaprojektowana w oparciu o współtworzenie informacje zwrotne i zaangażowanie interesariuszy.

Zgromadzone dane będą stanowić podstawę dla pozostałych OI, w szczególności IO2.

2. Ramy kompetencji dla nauczycieli i uczniów: w edukacji zdrowotnej w zakresie oceny cyfrowej zostaną opracowane, związane z DigCompEdu (Redecker 2017) oraz DigCom 2.1 (Carretero i in. 2017).

Ramy kompetencji opisują wiedzę, umiejętności i kompetencje nauczycieli i uczniów na potrzeby oceniania na różnych poziomach. 3. Jednostki mikrouczenia: Niniejsze zamówienie międzynarodowe będzie obejmować opracowanie, pilotaż i ocenę jednostek mikrouczenia się z nauczycielami i uczniami we wszystkich organizacjach uczestniczących w projekcie. Celem tego OM jest podniesienie kompetencji nauczycieli i osób uczących się w zakresie korzystania z ocen cyfrowych oraz integracji tych ocen z ich własną praktyką nauczania i uczenia się.

4. Zestaw narzędzi do cyfrowej oceny koleżeńskiej: W tym wyniku partnerzy projektu opracują cyfrową rubrykę i ocenę rówieśniczą, w których grupy uczniów mogą przekazywać wzajemne informacje zwrotne na temat jednej umiejętności nagranej na wideo (12-16 uczestników). Uczniowie będą mogli zaangażować się w ocenę i wpływać na ocenę przyznawaną uczniom za umiejętność związaną z opieką zdrowotną.

5. Ocena wideo oparta na sztucznej inteligencji i obejmująca cyfrowy open source Odznaka jako dowód osiągnięć zostanie opracowana i przetestowana w ramach tego projektu. Narzędzia będą testowane na co najmniej 25 uczestnikach.

 

Ogólne działania w ramach projektu obejmują spotkania międzynarodowe, zasoby internetowe typu open source, publikacje w recenzowanych czasopismach medycznych oraz rozpowszechnianie na lokalnych, krajowych i międzynarodowych konferencjach dydaktycznych i naukowych oraz konferencjach naukowych. Więcejhttp://projektymiedzynarodowe.umed.pl/realizowane-projekty/assessment-in-healthcare-education-goes-digital/