FLORENCJA

 

 

 II Seminarium „STOP wykluczeniu cyfrowemu pielęgniarek! Nowe kompetencje – nowe możliwości”

 

 

  W dniu 27.9.2018 r. odbyło się kolejne już seminarium II Seminarium „STOP wykluczeniu cyfrowemu pielęgniarek! Nowe kompetencje – nowe możliwości”, organizowane przez Akredytowane przez Międzynarodową Radę Pielęgniarek Centrum Badania i Rozwoju ICNP® przy Uniwersytecie Medycznym w Łodzi. W tym roku zorganizowane przy współpracy z Florencja Fundacja na Rzecz Upowszechniania Cyfryzacji i Rozwoju Standardów Opieki, która była głównym sponsorem wydarzenia.

  Celem seminarium było przedstawienie programów szkolenia liderów cyfryzacji w pielęgniarstwie oraz zaprezentowanie narzędzi umożliwiających wdrożenie e-dokumentacji do procesu kształcenia oraz obiektywnego monitorowania jakości i efektywności procesów opieki. Liderzy cyfryzacji – pielęgniarki i położne zainteresowane rozwojem kompetencji związanych z e-dokumentacją oraz popularyzacją zdobytej wiedzy w miejscu pracy spotkali się w Łodzi, w Centrum Kliniczno-Dydaktycznym UMed i zapoznali się z dobrymi praktykami wdrażania interoperacyjności technicznej i semantycznej w pielęgniarstwie. Inicjatywa kolejnego już seminarium poświęconego tematyce e-Zdrowia w Pielęgniarstwie wynika z trudności związanych z wdrażaniem rozwiązań teleinformatycznych dla pielęgniarek, pomimo że zarówno w „Strategii Rozwoju e-Zdrowia w Polsce na lata 2018 – 2022”, jak i Rekomendacjach WHO wskazuje się na istotność przygotowania kadr medycznych do informatyzacji ochrony zdrowia. W standardach kształcenia na kierunku pielęgniarstwo, jako jedynym kierunku medycznym, nie wskazano efektów kształcenia, które pozwoliłyby na skuteczne przygotowanie użytkowników do rozumienia procesu informatyzacji ochrony zdrowia, jej znaczenia dla prawidłowej komunikacji i bezpieczeństwa pacjentów, jak również przetwarzania informacji w sposób bezpieczny, zapewniający poufność z jednoczesnym zrozumieniem ważności jakości wprowadzanych danych.

 

Czytaj wjęcej

 

Program szkolenia

 

 

Prezentacje z II Seminarium 'Stop wykluczeniu cyfrowemu pielęgniarek'

 

 

« »